Hvem er vi?

Vi er et hus som har et særligt fokus på Musik, bevægelse og udeliv. Vi er meget symbolsk kommet til i Sangens år 2008 og er ved at være rodfæstet i vores musiske identitet. Med Fantasien, Glæden og Legen er det lykkedes os at koble musikken til de mange udefrakommende tiltag … og det lykkedes pga. en engageret, dygtig og positiv medarbejdergruppe, samt livlige børn og en engageret forældregruppe. Hos os kommer barnet først! "Indlysende", vil mange måske tænke. For os betyder det, at vi, i et fællesskab omkring børnene, skal sikre, at alle børn trives og har mulighed for at udvikle deres fulde potentiale. Vi skal forholde os til hinanden som en del af Unodens sunde fællesskaber. "Det skal være sikkert at sidde yderst på bænken", er der et klogt hoved der har sagt!

Vi samarbejder rigtig gerne på tværs i lokal området, hvor vi er repræsenteret fra vuggestue, dagpleje, børnehave, SFO, skole, klub og ungdomsuddannelse. Pt. deltager vi et givende og interessant projekt med bl.a. Viborg Gymnasie og HF, Houlkærskolen, Møllehøj skolen og Asmildkloster landbrugsskole. På side 6 i vores læreplan kan I læse mere om dette spændende tiltag.